دستورالعمل های مراقبت از محصولات چوبی

محصولات برند امیر وود در کارگاه کوچک ما در اصفهان ، دست ساز و به عنوان بزرگترین تولید کننده ظروف چوبی هستند. هر قطعه یک شکل منحصر به فرد و یک الگوی طبیعی منحصر به فرد دارد. تمام محصولات چوب یا تخته سه لایه به طور طبیعی زیبا هستند، ممکن است دارای بی نظمی و تغییر رنگ طبیعی باشند. برای خرید و مشاهده نمونه محصولات تولید شده در این تولیدی با ما همراه باشید.

نگهداری از محصولات چوبی

چوب یک ماده ارگانیک است و مبلمان، سوغات، جواهرات، اسباب بازی ها و سایر محصولات ساخته شده از چوب همیشه منحصر به فرد خواهند بود. جهت های بافت و گره ها بخشی از طبیعت و جذابیت چوب هستند و هیچ دو قطعه ای شبیه هم نیستند. چوب به طور مداوم تغییر می کند و بر حجم، رنگ و ساختار چوب تأثیر می گذارد. چوب در طول عمر محصول به تغییر ادامه خواهد داد. این مهم است که محصولات چوبی را به درستی نگهداری کنید. تا بتوانی بیشترین استفاد را داشته باشید. ما به شما در این مقاله آموزش میدهیم که چگونه از وسایل چوبی خود نگهداری کنید.

برای اطمینان از اینکه محصول چوبی شما ظاهری زیبا و عمر طولانی داشته باشند ، باید دستورالعمل‌های مراقبت از محصولات چوبی را به درستی رعایت کنید. این دستورالعمل ها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

دستورالعمل های عمومی نگهداری از چوب

1.چوب ممکن است با اختلاف دما و رطوبت منبسط و منقبض شود. تمام محصولات چوبی را حداقل یک متر از منبع مستقیم حرارت (بخاری، رادیاتور، شومینه و غیره) دور نگه دارید.

2.قرار گرفتن مستقیم محصولات چوبی در معرض نور خورشید ممکن است منجر به از بین رفتن رنگ اصلی و ایجاد تغییر شکل شود.

3.مایعات ریخته شده را در اسرع وقت از روی سطوح چوبی پاک کنید. البته طک سری از ظروف چوبی لایه محافظ دارند و با مایعات مشکلی به وجود نمیآید.

4.در طول استفاده روزانه، لایه روغن پاک می شود یا توسط چوب جذب می شود. برای حفظ رنگ اصلی، روغن باید هر دو تا سه ماه یکبار تجدید شود. به سادگی از یک پارچه استفاده کنید و با پیروی از دانه های طبیعی چوب روغن بمالید.

5.تمیز کردن با یک پارچه تمیز، خشک و بدون پرز از پنبه یا مواد دیگر انجام می شود. البته بهتر است از پارچه های میکروفیبر استفاده نشود . روش دیگر، تمیز کردن با یک پارچه تمیز و مرطوب با آب انجام می شود، سپس آن را با یک پارچه تمیز بدون پرز خشک می کنید. در ادامه روش های تمیز کردن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تمیز کردن وسایل چوبی

گرد و غبار و جای انگشت روی محصولات و ظروف چوبی به خصوص ظروف چوبی پذیرایی بسیار آزار دهنده میباشد. برای اینکه وسایلتان به بهترین شکل باشند ، باید یک تمیزکاری عمیق و دوره ای انجام دهید. در اینجا نحوه تمیز کردن محصولات چوبی بدون آسیب رساندن به پوشش روغنی آن آورده شده است.

1.هرگز از پاک کننده های شیمیایی خشن استفاده نکنید زیرا سطح را کدر کرده و لایه روغن محافظ را از بین می برند و آن را در برابر آلودگی آسیب پذیر می کنند. تمیز کردن با یک پارچه تمیز، خشک و بدون پرز از پنبه یا مواد دیگر انجام می شود. ما پارچه های میکروفیبر را توصیه نمی کنیم.

2.روش دیگر، تمیز کردن با یک پارچه تمیز و مرطوب با آب انجام می شود، سپس آن را با یک پارچه تمیز بدون پرز خشک می کنید.

مراقبت و بازسازی مجدد

در طول استفاده روزانه، لایه روغن پاک می شود یا توسط چوب جذب می شود. برای حفظ رنگ اصلی، روغن باید هر دو تا سه ماه یکبار تجدید شود. تغییر رنگ بخشی طبیعی از محصولات چوبی است. اگر می‌خواهید فرآیند تغییر چوب را کاهش دهید، می‌توانید با محافظت از چوب در برابر نور شدید و تغییرات رطوبت هوا، روند را کاهش دهید.

سطوح روغنی طبیعی باید با روغن خنثی درمان شوند. روغن آفتابگردان طبیعی به خوبی از چوب محافظت می کند. توصیه می کنیم همیشه هر دو طرف یک سطح چوبی را روغن بزنید تا انحنای آن کاهش یابد. سطوح روغنی را می توان در صورت نیاز درمان کرد و برای استفاده روزانه، سطح باید بیشتر مراقبت شود. این کار آلودگی را از بین می برد و به جلوگیری از نفوذ مایعات کمک می کند.

نکات مهم

در صورت لزوم، نقاط زبر را روی سطح خشک با کاغذ 220 سنباده بزنید.

سطح را با یک پارچه تمیز، خشک و بدون پرز از پنبه یا مواد دیگر تمیز کنید.

به سادگی از یک پارچه استفاده کنید و با پیروی از دانه های طبیعی روغن بمالید.

 دستورالعمل های مراقبت از محصولات چوبی را به خاطر بسپارید.

چوب و رطوبت

تمام محصولات چوبی 6 تا 8 درصد رطوبت چوب خشک می شوند که برابر با رطوبت هوای تقریباً 40 درصد در دمای 20 درجه سانتی گراد است. چوب و به طور کلی وسایل چوبی را باید در اتاق هایی قرار داد که رطوبت هوا بین 40 تا 60 درصد باشد.

چوب کم و بیش بسته به رطوبت محیط اطرافش ، رطوبت را جذب یا آزاد می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض رطوبت می تواند محصولات چوبی را از بین ببرد.

چوب در دوره های مرطوب منبسط می شود و در دوره های خشک منقبض می شود. نوسانات مکرر می تواند باعث ایجاد ترک و تشکیل ترک شود. به طور کلی، چوب باید قادر به تنفس باشد تا بتواند با رطوبت اتاق سازگار شود. هرگز وسایل چوبی  را با مواد دربسته مانند پلاستیک یا پارچه روغنی برای مدت طولانی نپوشانید. اگر چوب نتواند نفس بکشد ترک می خورد.

محصولات چوبی با روکش روغن در برابر رطوبت و نور خورشید محافظت می شوند. لطفا، همیشه دستورالعمل های مراقبت از محصولات چوبی را در نظر داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *