اسباب بازی های کودکان از چه چوبی ساخته شده اند؟

مقدمه

همه ی ما دوست داریم بهترین ها را برای کودکمان تهیه کنیم. اسباب بازی مهم ترین وسیله برای کودک است. اینکه چه نوع اسباب بازی برای کودک بگیریم انتخاب مشکلی است. برای حل این مشکل با ما همراه باشید. اسباب بازی های چوبی یک هدیه جذاب برای کودکان است.  اسباب بازی های چوبی علاوه بر کیفیت بالا، بادوام و زیست تخریب پذیر هستند، و آنها جایگزینی عالی برای اسباب بازی های پلاستیکی هستند. البته همه اسباب بازی های چوبی یکسان نیستند و اسباب بازی سازان به دلایل مختلف از انواع چوب استفاده می کنند. بنابراین، مهم است که اسباب بازی های کودکان از چه چوبی ساخته شده اند؟ همچنین چوب استفاده شده در ظروف چوبی پذیرایی نیز اهمیت دارند که میتوانید در مقالات مطالعه کنید. بیاید با هم بررسی کنیم.

چوب های رایج مورد استفاده در اسباب بازی های کودکان:

به طور کلی دو نوع چوب وجود دارد . چوب نرم و چوب سخت که هر یک مزایا و معایبی دارند. بهترین نوع چوب برای اسباب بازی، چوب های سخت است. در این بخش ما بررسی خواهیم کرد که اسباب‌بازی‌های چوبی از چه نوع چوب‌هایی ساخته شده‌اند چوب سخت در مقابل چوب نرم.

اول از همه، لازم است بدانید که دو دسته اصلی چوب وجود دارد: چوب سخت و چوب نرم. بیشتر اسباب‌بازی‌ها با چوب سخت ساخته می‌شوند، زیرا احتمال ترک خوردن یا خرد شدن آن کمتر است. چوب سخت نیز بادوام‌تر است و می‌تواند در مقابل فرسودگی و ساییدگی زیاد و نیازهای دندان درآوردن کودکان نوپا و بچه‌های بیش فعال را تحمل کند. با این حال، چوب سخت گران تر از چوب نرم است، به همین دلیل است که اسباب بازی های چوبی با کیفیت خوب کمی بیشتر از اسباب بازی های پلاستیکی قیمت دارند.

  1. راش
  2. افرا
  3. توس
  4. چوب لاستیکی

چوب راش برای ساخت اسباب بازی

راش یک انتخاب بسیار محبوب برای اسباب بازی سازان است. این به این دلیل است که چوب سخت است، اما نسبتاً ارزان است. همچنین بسیار بادوام است و دانه ریز آن به این معنی است که خرده های کمتری وجود دارد. رنگ روشن و کرمی آن بسیار دوست داشتنی است و برای  کودکان رنگ های روشن جذاب تر است.

اسباب بازی با چوب افرا

افرا یکی دیگر از پرکاربردترین چوب ها برای اسباب بازی های کودکان است. افرا سنگین و بسیار بادوام است و مانند راش، دانه های ریز آن مانع از پوسیدگی و شکسته شدن اسباب بازی میشود. از همه مهمتر، افرا ضد حساسیت و ایمن است که آن را به گزینه ای ایده آل برای دندان درآوردن نوزادان و کودکان نوپا تبدیل می کند.

چوب توس برای تولید اسباب بازی

توس نوع دیگری از چوب سخت است که در اسباب بازی های کودکان بسیار محبوب است. مانند بقیه، بادوام است و به راحتی خرد نمی شود. علاوه بر این، توس سبک تر از افرا است و همچنین ارزان تر است.

چوب درخت رابر

اگر به دنبال یک اسباب بازی چوبی سازگار با محیط زیست و پایدار هستید، ممکن است به دنبال چیزی باشید که از چوب لاستیکی ساخته شده باشد. درختان رابر در مناطق گرمسیری رشد می کنند و چوب لاستیکی به عنوان یک چوب سخت با چگالی متوسط در نظر گرفته می شود. علاوه بر پایداری، چوب لاستیکی به طور طبیعی فاقد مواد نگهدارنده است و برای کودکان بی خطر است.

نتیجه

به طور کلی اسباب بازی های چوبی بهتر از اسباب بازی پلاستیکی است اما به شرط آنکه از چوب مناسب ساخته شده باشد. هم برای کودک جذاب و مفید است هم به محیط زیست صدمه ای نمیزند و هم اینکه از لحاظ اقتصادی به صرفه است زیرا دوام بالایی دارد.

امیدواریم که توانسته باشیم به شما در خرید اسباب بازی کمکی کرده باشیم. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم. برای خرید چند اسباب بازی چوبی جذاب برای بچه ها، وب سایت ما را مشاهده کنید. امیروود به عنوان تولید کننده ظروف چوبی دست ساز در اصفهان انواع اسباب بازی با بهترین کیفیت و قیمت را تولید میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *