مزایا و معایب استفاده از ظروف چوبی

مقدمه

ظروف چوبی از زمان های قدیم مورد استفاده بوده است و تنها نوع و شکل ظاهری انها متفاوت بوده است. با گذشت زمان استفاده از ظروف لعاب دار و چینی و… باب شد و کمتر کسی از ظروف چوبی استفاده میکرد. ولی امروزه با پیشرفت علم و تغییر ظروف چوبی استفاده از آنها دوباره زیاد شده است و محبوبیت زیادی در آشپزخانه ها پیدا کرده است.

ظروف چوبی با روش های مختلف و با استفاده از چوب های متنوع تولید و عرضه میشوند که زیبایی زیادی دارند. سرو غذا در این ظروف حس طبیعی بودن و دل نشینی به ما میدهد به همین دلیل همه به دنبال ظروف چوبی پذیرایی با کیفیت بالا و زیبا هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای استفاده از ظروف چوبی آشنا کنیم. اگر شما هم قصد استفاده از ظروف چوبی را دارید با ما همراه باشید.

مزیت های استفاده از ظروف چوبی

استفاده از ظروف چوبی احساس خوبی به افراد میدهد زیرا حس طبیعت و لطافت دارد و برای پذاریی بهترین گزینه است. این ظروف بسیار نرم و ملایم هستند و به سایر ظروف آشپزخانه آسیبی نمیرسانند . به طور مثال استفاده از قاشق چوبی باعث جلوگیری از خط و خش افتادن ظروف تفلون میشود.

ظروف چوبی عمر طولانی دارند و تقریبا شکستگی و خراب شدن آنها خیلی کم است. این ظروف قابلیت بازیافت دارند و به محیط زیست آسیبی نمیرسانند. از دیگر مزیت های ظروف چوبی میتوان به خاصیت ضد میکروبی آن اشاره کرد. این ظروف به دلیل اینکه کاملا طبیعی هستند و از مواد شیمیای مانند پلاستیک ، فلز و… ساخته نشده اند میکروب ها در این ظروف رشد نمیکنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بررسی ظروف چوبی مقاله ارائه شده را از دست ندهید.

ظروف چوبی عایق حرارت هستند یعنی میتوان یک غذای گرم را در آنها سرو کرد بدون آنکه دستتان گرم حرارت را حس کند. همچنین اگر یک قاشق چوبی به مدت طولانی در غذای گرم قرار گیرد باز هم دسته ی قاشق سرد است و هیچ حرارتی منتقل نمیشود.

زیبایی و خاص بودن ظروف چوبی از دیگرمزیت های این نوع ظروف است. چون از چوب های طبیعی استفاده میشود هر نوع چوب طرح و رنگ خاص خود را دارد به همین دلیل میتواند زیبایی منحصر به فردی داشته باشد.

معایب استفاده از ظروف چوبی

ظروف چوبی در کنار مزایا زیادی که دارد معایبی نیز دارند. از جمله این معایب میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  1. شستشو این ظروف به نسبت ظروف چینی و پلاستیک و… کمی سخت است.
  2. نگهداری از ظروف چوبی سخت است و اگر رعایت نکنیم امکان خراب شدن ظروف هست.
  3. ظروف و تخته سرو چوبی کمی سنگین هستند البته چون زیاد نیاز به جا به جایی ندارند مشکل خاصی نیست.

ظروف چوبی در فروشگاه امیروود

فروشگاه امیروود به عنوان بزرگترین تولید کننده ظروف چوبی ، تخته سرو چوبی ، میز و صندلی چوبی ، آینه و کنسول ، ست گلدان چوبی و… در اصفهان آماده عرضه محصولات با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت میباشد. تمامی محصولات عرضه شده به صورت کاملا طبیعی میباشند و قابلیت استفاده به صورت مداوم را دارند. برای خرید با ما همراه باشید.

 نتیجه

در نهایت میتوان گفت مزایای ظروف چوبی بسیار زیاد است و معایب آن را با رعایت یک سری نکات میتوان از بین برد. اما قبل از خرید بهتر است از نوع چوب و کیفیت ظروف مطمئن شوید. امیروود ارائه دهنده ظروف باکیفیت تولید شده از چوب های گردو و راش با مقاومت بالا میباشد. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *